Klíčová slova, URL adresy, meta tagy, duplicitní domény, zpětné odkazy… Tohle všechno má vliv na pozici webu ve výsledcích vyhledávání. Jak zjistit, jestli váš web optimalizovaný? Zkuste svůj web podrobit základnímu SEO auditu.
Co je SEO audit?
SEO audit je identifikace problémů, které můžou mít vliv na umístění webu ve výsledcích vyhledávání. Pravidelnou kontrolou jim můžete předejít, a navíc zvýšit organickou návštěvnost (neplacenou) a prodeje.
Je váš web optimalizovaný?
Abyste zjistili, jestli je web optimalizovaný, musíte ho prozkoumat na několika úrovních. V tomto článku vám ukážeme pět základních kroků ze SEO auditu.
- Analyzujte texty na webu
První oblast, na kterou se můžete zaměřit, je SEO analýza všech textů na webu. Vstupní stránky a články by měly obsahovat klíčová slova. Abyste zjistili, která jsou pro vaše podnikání ta pravá, proveďte analýzu klíčových slov. Pak stačí jen klíčová slova do textů doplnit. Lepší pozici váš web získá, pokud klíčová slova v článcích umístíte do nadpisů.
- Analyzujte meta data
Důkladný SEO audit spočívá i v kontrole meta dat, kterými jsou meta title, meta description a alternativní text (ALT tag). Všechna zmíněná data by měla obsahovat klíčová slova. V krátkosti si vysvětlíme, co jednotlivá data představují:
- Meta title najdete ve výsledcích vyhledávání v podobě nadpisu. Měl by popisovat, o čem článek nebo část webu je.
- Meta description se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání pod nadpisem a měl by popisovat obsah stránky.
- Alternativní text se vyplňuje u obrázků a fotografií. Přijde vhod, pokud se obrázky na webu nenačtou. Díky ALT textu si uživatelé přečtou, co se na obrázku nachází.
- Změřte načítání stránek
Rychlé načítání stránek, a to hlavně na mobilních telefonech, patří mezi důležité parametry pro Google algoritmy. Ale nejen pro ně. I pro uživatele je pomalé načítání webu noční můrou. Jak změřit rychlost? Například pomocí nástroje PageSpeed Insight.
- Ověřte responzivitu webu
Většina vyhledávání se odehrává na mobilních zařízeních. Responzivní web je proto neodmyslitelnou součástí. I když je to v dnešní době standardem, chyba se stát může. Responzivitu si můžete zkontrolovat i sami v Google Search Console nebo si stačí web zobrazit na mobilu.
- Zkontrolujte duplicitní domény
Google by měl indexovat pouze jednu verzi vašeho webu. Ten může existovat až ve čtyřech verzích a uživatelé to ani nepoznají, ale Google ano. Proto si do vyhledávače zadejte site:domena.cz, a pokud uvidíte víc verzí vašeho webu, je třeba tuto situaci řešit.
Vsaďte na analýzu webu
S optimalizací webu vám pomůže SEO audit. Odhalí nedostatky a vy tak můžete zapracovat na jejich zlepšení. V konečném důsledku se umístíte na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání a přivedete svému webu nové zákazníky. Ptáte se, jaká je cena SEO auditu? Odvíjí se od velikosti webu a rozsahu zadání. Určitě s ním ale nešlápnete vedle.